PENGEMBANGAN BAHAN AJAR BERKARAKTER DIAGNOSA DAN REMEDIAL PEMBELAJARAN MATEMATIKA BERBASIS E-LEARNING UNTUK MENINGKATKAN ATTITUDE MAHASISWA

Yeni Rahmawati, Retno Fajarwati, Ira Vahlia

Abstract


This study aims to develop teaching materials characterized by E-Learning. The subject of this research is the sixth semester student in the course of Diagnosis and Remedial Learning Mathematics. This research is a development research. Research method used: (1) information gathering, (2) planning, (3) product development, (4) initial test, (5) product revision, (6) field trial, (7) product revision. This resource can be used online and allows students to share frequently asked questions on Quipper School applications. The results of research in the form of teaching materials characterized based on E-Learning is valid and practical to improve student attitudes in learning.


Full Text:

PDF

References


Agustina, R. & Vahlia, I. (2016). Pengembangan Bahan Ajar Berbasis Masalah Pada Mata Kuliah Matematika Ekonomi Program Studi Pendidikan Matematika. Jurnal Aksioma. Vol 5 No 2: 152-160.

Allen, Michael. (2013). Michael Allen’s Guide to E-Learning. Canada : John Wiley & Sons.

Amri, S. & Lif, K. A. (2010). Konstruksi Pengembangan Pembelajaran. Jakarta: Prestasi Pustaka.

Ardiansyah, Ivan. (2013). Eksplorasi Pola Komunikasi dalam Diskusi Menggunakan Moddle pada Perkuliahan Simulasi Pembelajaran Kimia. Bandung: UPI.

Aunillah, Nurla. (2011). Panduan Menerapkan Pendidikan Karakter di Sekolah. Jogjakarta: Laksana.

Azwar, Saifuddin. (2011). Sikap Manusia Teori Dan Pengukurannya. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.

Citra, Yulia. (2012). Pelaksanaan Pendidikan Karakter Dalam Pembelajaran. Jurnal Ilmiah Pendidikan Khusus. Vol 1 No 1: 237-249.

Djaali. (2012). Psikologi pendidikan. Jakarta: PT BumiAksara.

Rahmawati, Y. & Vahlia, I. (2017). Pengembangan Bahan Ajar Berbasis E-Learning Pada Mata kuliah Evaluasi Pembelajaran Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Mahasiswa. Jurnal Aksioma. Vol. 6 No 2: 169-177.

Sibuea, Ria Irawati. (2013). Pengembangan Bahan Ajar Matematika Melalui Pendekatan Matematika Realistik Berbasis Kurikulum 2013 Untuk Meningkatkan Kemampuan Komunikasi Matematis Siswa Di Kelas VII SMP Tri Jaya Medan. Jurnal Paradikma. Vol 6 No 2: 1-10.

Suwahono. (2012). Pengembangan Sistem Penilaian Keterampilan Matematika. Disertasi tidak dipublikasikan, Yogyakarta, Progam Pascasarjana UNY.

Trianto. (2011). Mendesaian Model Pembelajaran Inovatif-Progresif. Jakarta: Kencana.




DOI: https://doi.org/10.52657/je.v4i2.709

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


 
 

Lisensi Creative Commons

Ciptaan disebarluaskan di bawah Lisensi Creative Commons Atribusi-BerbagiSerupa 4.0 Internasional.

View MyStat View MyStat